Dyrektor
Piastowskiego Archiwum Miejskiego
Ogłasza nabór na wolne stanowisko:
Główny księgowy
- Wymagania niezbędne:
- Wymagania niezbędne:
- kandydat powinien spełniać, zgodnie z art. 54 ustawy o finansach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2021 r., poz. 305) następujące wymagania:
- posiadać obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, chyba że odrębne ustawy uzależniają zatrudnienie w jednostce sektora finansów publicznych od posiadania obywatelstwa polskiego.
- posiadać pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystać z pełni praw publicznych.
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz za przestępstwa: przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe.
- posiadać znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego.
- kandydat spełnia jeden z poniższych warunków:
- ukończył ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,
- ukończył średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości,
- jest wpisany do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
- posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz za przestępstwa: przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe,
- nieposzlakowana opinia,
- kandydat powinien spełniać, zgodnie z art. 54 ustawy o finansach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2021 r., poz. 305) następujące wymagania:
- Wymagania dodatkowe:
- doświadczenie zawodowe w instytucjach kultury.
- umiejętność korzystania z pakietu MS OFFICE, PUE platforma ZUS, Płatnik, Groszek, bankowość internetowa, programów finansowo – księgowych, kadrowych.
- komunikatywność, sumienność, umiejętność pracy na samodzielnym stanowisku, a także w zespole, odpowiedzialność, terminowość i dokładność w realizacji powierzonych zadań, dyspozycyjność.
- posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku.
- Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
- prowadzenie rachunkowości Piastowskiego Archiwum Miejskiego zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- odpowiedzialność za całokształt prac związanych z działalnością finansowo – księgową jednostki.
- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi z rachunku instytucji kultury.
- sporządzanie planu finansowego i sprawozdań z jego wykonania.
- sporządzanie sprawozdań finansowych z wykorzystanej dotacji przyznawanej przez Organizatora.
- przygotowywanie projektów budżetu Piastowskiego Archiwum Miejskiego oraz harmonogramu wydatków.
- sporządzanie bilansu, prowadzenie sprawozdawczości budżetowej i podatkowej instytucji.
- opracowywanie projektów dokumentów regulujących organizację rachunkowości w instytucji kultury.
- dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym instytucji.
- sporządzanie sprawozdań finansowych do ZUS i US oraz innych sprawozdań wymaganych odrębnymi przepisami.
- zapewnienie terminowego ściągania należności.
- nadzór nad naliczaniem wynagrodzeń i pochodnych, zaliczek podatkowych, składek, potrąceń oraz terminowym ich przekazywaniem.
- nadzór nad sporządzaniem, rozliczaniem i przesyłaniem drogą elektroniczną dokumentacji ZUS.
- nadzorowanie realizacji umów cywilnoprawnych i ich obsługi księgowej.
- nadzorowanie przygotowywania i rozliczenia inwentaryzacji.
- należyte przechowywanie i zabezpieczanie dokumentów finansowo- księgowych.
- Prowadzenie spraw osobowych pracowników Piastowskiego Archiwum Miejskiego.
- wykonywanie innych nie wymienionych wyżej zadań, które na mocy prawa lub przepisów wewnętrznych wydanych przez Dyrektora jednostki należą do kompetencji Głównego Księgowego.
- Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- kwestionariusz osobowy dla pracownika ubiegającego się o zatrudnienie (do pobrania załącznik nr 1).
- list motywacyjny.
- CV – uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej.
- oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów, za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub za przestępstwo skarbowe.
- oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych.
- kserokopie świadectw pracy, kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe potwierdzone przez kandydata za zgodność z oryginałem.
- opinie, referencje (jeśli kandydat takie posiada).
- zgoda na przetwarzanie danych osobowych (do pobrania załączniki nr 2 i 3).
- Informacje dodatkowe:
- wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „nabór na Głównego Księgowego w Piastowskim Archiwum Miejskim” w siedzibie Piastowskiego Archiwum Miejskiego w godzinach pracy Archiwum lub pocztą na adres Archiwum: 05 – 820 Piastów, ul. 11 Listopada 8 – w terminie do dnia 22 kwietnia 2021 roku.
- zatrudnienie w niepełnym wymiarze (0,5 etatu – 20 godzin tygodniowo) czasu pracy, praca w systemie stacjonarno – zadaniowym, przy komputerze.
- miejsce pracy – Piastowskie Archiwum Miejskie, drugie piętro budynku bez możliwości podjazdu wózkiem inwalidzkim oraz bez windy.
- w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia niniejszego ogłoszenia, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Piastowskim Archiwum Miejskim w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnienia osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6%.
- dyrektor Piastowskiego Archiwum Miejskiego zastrzega sobie możliwość unieważnienia naboru bez podania przyczyny unieważnienia.
- aplikacje, które wpłyną do Archiwum po wyżej określonym terminie lub niespełniające wymogów formalnych nie będą rozpatrywane.
- ofert odrzuconych nie zwracamy.
- o terminie i miejscu przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej, kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie – telefonicznie lub drogą elektroniczną. Nadesłane dokumenty będą analizowane pod względem formalnym, następnie wybrane osoby zostaną poinformowane telefonicznie lub drogą elektroniczną o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
- informacje o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Piastowskiego Archiwum Miejskiego (www.pam.piastow.pl) – w Biuletynie Informacji Publicznej.
- wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczególnie CV, powinno być opatrzone klauzurą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 24 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 r. poz.1000).”
Po pomyślnym przejściu etapów naboru z wyłonionym kandydatem, pracodawca – Dyrektor Piastowskiego Archiwum Miejskiego – zawrze umowę terminową o pracę na okres 6 miesięcy. Jeżeli po tym okresie Dyrektor Piastowskiego Archiwum Miejskiego uzna, że pracownik spełnia wymogi na określonym stanowisku może z nim zawrzeć umowę o pracę na czas nieokreślony.